DECLARACIÓ D'INDEPENDÈNCIA

DECLARACIÓ D'INDEPENDÈNCIA APROVADA EL 14 DE DESEMBRE DE 1961 PER L'ASSEMBLEA GENERAL DE LES NACIONS UNIDES:



TOTS ELS POBLES TENEN DRET D'AUTODETERMINACIÓ.
EN VIRTUT D'AQUEST DRET, ELLS DETERMINEN LLIUREMENT LLUR SITUACIÓ POLÍTICA I LLIUREMENT PROSSEGUEIXEN LLUR DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC,
SOCIAL I CULTURAL.
UNA INSUFICIENT PREPARACIÓ POLÍTICA, ECONÒMICA, SOCIAL O D'EDUCACIÓ NO POT SERVIR MAI DE PRETEXT PER AJORNAR LA INDEPENDÈNCIA.

EP, COMPANYS !!!

HOLA, HOLA A TOTHOM, AMICS, AMIGUES, CONEGUTS I CONEGUDES, AMANTS ESTIMADES,
DESCONEGUTS I VIATGERS DE BLOCS...
ANIMEU-VOS I FEU COMENTARIS, ÉS SENZILL I M'APORTA MOLT.
I EN DEIXA PETJADA DE QUI ES PERD PER AQUEST BOSC.

dimarts, 14 d’abril del 2009

M'AGRADAT UNA PEL·LICULA...!!!!

.

.................................
.
Doncs sí, he segut i m'he posat a mirar "El regne del cel" una pel·licula de Ridley Scott, amb actors com Orlando Bloom, Michael Fitzgerald o Jeremy Irons entre d'altres.
.
.........................
.
I m'ha enganxat instantàniament, ha resultat que és una pel·lícula per ser escoltada, frases com " ...el que viu només un dia, senyoria. També pot dir que ha viscut" o un altre "quin home pot dir que ho és, si veient el món no ho esmena" i moltes altres que no vaig aconseguir de retenir en el meu arxiu personal que tinc en un raconet del cervell.
.
Hem veig obligat a tornar-la a veure i mirar de retenir alguna frase més, d'aquelles que sentencien, que lapiden, que instrueixen, i que diuen la veritat tal com és.
.
Una pel·lícula que retrata les religions posant-les al lloc que els hi pertoca. Una pel·lícula al meu entendre humanista, on el que realment té valor és la gent i no la religió.
.
Aah...!!! he recordat un altre frase, la que quasi bé al final del llar metratge diu Balian D'Ibelin al bisbe de Jerusalem, abans d'anar a parlar amb Saladí el rei àrab, a qui lliurarà la ciutat de Jerusalem a canvi de que es respecti la vida dels seus pobladors. Diu Balian al bisbe després de que aquest li proposi que renuncii al cristianisme i s'aculli a l'islam, i que més endavant ja renegaria de l'islam..., "he aprés molt de religió al vostre costat". Així deixada anar aquí i escrita sembla no acabar de tenir el sentit que te a la pel·lícula, per tant val la pena veure-la i treure'n cadascú la seva pròpia conclusió.
.
...
.
...I per cert que me'n oblidava, la princesa Sibylla, molt, però que molt guapa..., guapissima.
.
.
.